Tüm yıl boyunca projemiz için büyük emek harcayan öğrencilerimiz 11 A sınıfından Yağmur Nisa T. ve Ayşenur K., 11 C sınıfından Yusuf Semi Y., 11 D sınıfından Elif Miraç B. ve Gökçe Aybüke İ. na çok teşekkür ederim. Proje sürecinde çok çalıştılar çok emek harcadılar ve çok güzel şeyler ortaya çıkardılar. Aynı başarıyı tüm hayatları boyunca göstereceklerine inanıyorum.
Projemizde takım çalışması yapmak için proje ortağı olan okullardaki öğretmen ve öğrencilerden oluşan karışık okul takımları kurduk. Biz okulumuzun yer aldığı grupta Teleskop yapmaya karar verdik ve öğrenciler arasında görev dağılımı yaptık. Öğrenciler yaptıkları araştırmaları oluşturduğumuz WhatsApp grubunda paylaştılar ve son olarak öğrencimiz Elif Miraç ve Gökçe teleskopu yaparak çalışmayı tamamladılar. Etkinlik sürecinde bilim adamlarının teleskop yapımında verimliliği artırmak için arıların göz şekillerinden esinlendiklerini öğrendik.
Biri Azerbaycan olmak üzere Türkiye'nin farklı illerinden toplam 29 öğretmenle yürüttüğümüz eTwinning projelerimizi tanıttığımız bir sergi düzenledik. 4 projede okulumuzdan 25 öğrenci ile katıldığımız projelerimiz oldukça ilgi gördü. Kitap Okulum ve Kitabım En İyi Arkadaşım projelerinde öğrencilerimiz okudukları kitapları arkadaşlarına anlattılar. STEAMEDYA projesinde öğrencilerimiz yaptıkları Davinci Köprüsü, Mancınık, Balonlu Araba, Simetrik Resimler ve Teleskop çalışmalarını sergilediler. Kaliteli Zaman İçin Zekâ Oyunlarını Seçin projesinde yer alan öğrencilerimiz ise proje sürecinde öğrendiğimiz Mangala, Reversi, 9 Taş ve Hedef 4 oyunlarını tanıtıp arkadaşlarıyla birlikte oynadılar.
Erzurum Türk Telekom Nurettin Topçu sosyal Bilimler Lisesi'' İklimi Değil Kendini Değiştir'' adlı eTwinning projesi ile öğrenci ve velilerini iklim değişikliği konusunda bilinçlendirdi.
Beden Eğitimi Öğretmeni Yasin KARAKAŞ'ın ortağı olduğu 10 Türkiye, 2 Azerbaycan olmak üzere 12 ortak okulun katılımından oluşan 77 öğrenci ile etkinlikler yapıldı.İklim değişkiliği konusunda eş güdümlü ve eş zamanlı çevrimiçi seminer, enerji tasarrufu içerikli karikatürler, atık kıyafetlerden alışveriş çantası yapımı, akrostiş şiir yazımı, tohumlar ağaç dikimi etkinliği, Geleceğe Nefes projesine fidan bağışı, okullarımıza atık kutuları kazandırma gibi etkinlikler yapıldı. Çok verimli aktif katılımlı etkinliklerin yanı sıra teknoloji kullanımının web 2.0 araçlarıyla desteklendiği projemizde farklı illerden ortaklarla bir araya gelerek sosyal gelişmeye de katkı sağlanmıştır. Öğrenci velilere uygulanan proje değerlendirme anketleri ile çevre bilinci oluşturmada katkı sağlandığı belirlendi.
"Kitabım En İyi Arkadaşım"projesi sayesinde altıncı ve son kitabımız olan "Simyacı" romanını okuduk. Bu kitapla mutluluğu çok uzakta arasak dahi yakınımızda olabileceğini öğrendik. Tıpkı kitapta olduğu gibi kişisel menkıbelerimizi oluşturmak için yola koyulmamız ve en önemlisi onu hissetmemiz gerektiğini gördük.
Steam 4 proje etkinliği kapsamında öğrencilerimiz simetri çalışması yaptılar. Bu etkinlik için öncelikle bir görselin dörtte birini veya yarısını kağıda çizdiler. Ardından oluşturdukları çizimleri ayna kullanarak tam bir görsel halinde yansıttılar. Bu etkinlikle birlikte öğrencilerimiz yaratıcılıklarını yansıtıp çizim becerilerini göstermiş oldular.
Steam 3 proje başlığı altında arkadaşlarımızla birlikte kolayca erişilebilir malzemelerle mancınık yaptık. Yalnızca abeslang, paket lastiği ve şişe kapağı kullanarak yaptığımız bu mancınık etkinliğinden büyük zevk aldık. Etkinlik sürecini keyifli hale getirmek ve yaratıcılığımızı konuşturmak için çubukları farklı renkler ve şekillerle süsledik.
Kitap Okulum projemiz başlığı altında öğrencilerimizle birlikte yaratıcılık ve yazma yeteneğimizi kullanarak fareler ve insanlar kitabının daha kötü biten sonunu istediğimiz şekilde güzel sonla bitirdik bunu yaparken farklı fikirlerle tartışma ortamı oluşturduk bundan grupça keyif aldık klasik olan romantizm akımında ki hüzünlü sonu mutlu sona çevirdik.
Herkes gibi olmak, olmayacak bir şey Herkes gibi olmak, olmamak gibi bir şey
Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenimiz Vahdettin Oktay BEYAZLI mihmandarlığında gayesi olan gayretlerin peşindeki okumalarımız devam edecek.
Okulumuzda yürütülen "Evvel Zaman İçinde " isimli eTwining projesinde öğrencilerimiz "Emaze" Web 2.0 aracını kullanarak Güvenli İnternet Günü sanal sergisini hazırlamışlardır.
'KALİTELİ ZAMAN İÇİN ZEKA OYUNLARINI SEÇİN' isimli eTwinning projesinde 3. oyunumuz Reversi olarak belirlendi. Öncelikle öğrencilerimizle oyunun kurallarını öğrendik. Ardından öğrencilerimiz evde bulunan malzemeyle kendi oyunlarını yaptılar ve oynadılar. Daha sonrasında tüm proje ekibi olarak okulumuzda oyunumuzu oynadık. Oldukça zevkli olan Reversi oyunu kareli bir oyun tahtası üzerinde, siyah ve beyaz yüzleri olan taşlarla oynanan bir masa oyunudur. Satranç ve dama gibi reversi oyununun da kökeni oldukça eski bir tarihe dayanır. Reversi, öğrenilmesi oldukça kolay olan, oynanması eğlenceli ama dikkat gerektiren bir oyun. Herkese tavsiye ediyoruz.
Öğrencilerimizle birlikte 'Kitabım En İyi Arkadaşım' eTwinning projesi kapsamında kitap okumalarımız devam ediyor. Şubat ayında okuyacağımız kitabı belirlemek için öncelikle google formda bir anket oluşturduk. Yaptığımız oylama sonucunda en çok oyu alan Amin Maalouf'un "Doğu'nun Limaları" kitabı Şubat ayının kitabı oldu ve öğrencilerimizle birlikte okumaya başladık. Kitapta Osmanlı prensliğine dayanan bir babanın ve yahudi bir kadının oğlu olan Kitabdar adlı hayali kişinin hayat hikayesini anlatmaktadır. Kitabın yazarı olan Amin Maalouf bu kitabı 60'lı yılların sonuna doğru tanıştığı bir kişinin hayatından esinlenerek yazıyor. Bu kişi Lübnan'da doğmuş Paris'e giderek direniş hareketine katılmış tekrar Lübnan'a döndüğünde ise bir kahraman gibi karşılanmıştır. Oldukça akıcı olan kitap okuyucunun ilgisini çekmeyi başarıyor. Tüm öğrencilerimize kitabı okumalarını tavsiye ediyoruz.